torsdag 19 maj 2011

antidepppp pp p

Skulle ha börjat med dem igår. Om mornarna ska jag ta dem tillsammans med frukost.

Men jag lät bli. Och idag tog dem inte heller.

Jag hör alltid av mig till läkaren när själen orkar. Inte när jag behöver som mest. Så var det i höstas. Mådde bra, trött men glad, efter en sommar av själslig svärta. Och just när själen börjat lämna det svarta, då orkade jag kontakta läkare. SÅ kom pillren in i mitt liv och allt blev bara en torr mun och ångest.

Nu lät jag bli. Vill inte in i det igen. Inte nu. När jag orkar. När jag känner. Imorgon ska jag bekänna för den käre doktorn. Och mörkret* kommer alltid tillbaka över mig. Den tar sin plats och gör mig tom och matt, det kommet den göra igen. Och igen.

*med mörker menas här inte de sollösa årstiderna, utan det som sker inne i mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar