torsdag 19 augusti 2010

väskan

Den ligger i hallen framför dörren. Den ligger i vägen. Väskan från kirunaresan. Nu finns tre väskor utspridda på mina 28m2. Har inte ställt undan lilla resväskan från östersundresan i början av sommaren, inte heller ryggsäcken från dockstahelgen och nu ligger kirunapackningen i hallen framför dörren.

Den väskan är inte uppackad. Den är full än, men mest av smutstvätt. Så blev det, det dygn, det ett och ett halvt dygn jag var borta, inför den packade jag smutstvätt. Som paniklösningar till filmkostym ville regissören att jag skulle ta med tees ( det är t-shirts fick jag lära mig) och trasiga jeans. Jag skulle ta med en blank svart blus och mitt smink - två nessesärer. Inget användes utom sminket. Jag kom och reste i samma kläder.

Nu sitter katterna på väskan, de verkar trivas på den. Imorgon kanske jag packar upp. Kanske diskar jag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar