onsdag 11 augusti 2010

fåfängan

Försöker bli vän med min fulsida. Alltså med mitt ansiktes högra sida. Så jag fotar den och gör framsteg. Ser fortfarande obekväm , smått rädd ut. Men ser bättre ut. Allt handlar om kontroll. Är inte fri nog, inte säker nog, att släppa kontrollen. Inte nu. Jag behöver inte vara duktigast men jag vill inte se fem år äldre och trött ut på bild, det är den kontrollen jag snackar om.

Hade blondering i håret idag. I ögonbrynen också. Men jag ser likadan ut. Inget hände. Det var en färg. Inte vätesuperoxidens medsystrar. Så jag har färgat håret till min egen färg. Väl spenderade pengar. Men bilden här nedan, den med min fulsida, men allt är spegelvänt i webbcammens värld, är från innan färgningen/blekningen, men det ser likadant ut, luktar lite godare, är lite blankare nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar