lördag 7 augusti 2010

vad katter gör no1

Vill skriva om Gary Cooper, men det skulle bara bli upprepningar.

Så jag skriver om siameserna istället. Om de vilddjur jag har här hemma, små rovdjur som skriker efter mat istället för att jaga och döda för den. Men de jagar för skojs skull. Som när det kommer in en insekt, vilket det gör rätt ofta under en sommar, då följer de det lilla krypet, springer efter och vakar. Ikväll var det något litet grått flygfä som fyllde deras tid. Den lilla rackarn hade satt sig mitt på taket och siameserna vakade. Riktigt hur det hela slutade vet jag inte, orkade inte bry mig om slutet, men nu gör de annat iaf, nu står de med sina små storörade huvuden instoppade under en lampskärm. Säkert har insekten sökt sig till ljus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar