fredag 20 augusti 2010

photoshoot

Igår när solen sken kall över oss sminkade jag för ett modereportage till en lokal tidning. Jag fick en spetsbolero för besväret. Vi var på universitetet, i ett sommartomt bibliotek. Vi var också utanför och luften var höst. Det vattnades nyutrullat gräs, det byggdes om.

Idag sken solen varm. Gick mot stan, fick boleron, hade spanat in den förr. Den gör mig lycklig nu, kanske inte om ett år, eller kanske även då.

Sen fikade jag hos en vän, vi drack te, åt croissanter och jag öste ur min oro, försökte låta sansad och förståndig. Hon lyssnade. Sen öste hon ur om plastikopererade, fillersförvandlade varelser. Det var trevligt. hade en tröja på mig som inte är min, den följde mig hem efter en kall utflykt vid havet i våras, den är fin, fick beröm för den, den borde jag lämna tillbaka.

Nu vill siameserna mig nått men jag förstår inte dem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar