söndag 1 januari 2023

Mellandagarna.

 Var med mina systrar. Vi fikade på stan, handlade så vi kunde laga burgare, såg en film ihop hemma hos Signe. Jag skrattade så jag grät medan vi åt. Linda kom på besök, hon sov över, första kvällen åt vi pizza jag lagat, vi pratade och pratade. Andra dagen, innan hon åkte hem, hann vi till Lidl och förbi universitetet för Linda ville minnas hur det var när hon pluggade där och vi åt indiskt på stan och sen till Bildmuseet och efter det Västerbottens museum för en fika och en snabb runda genom Stig Lindbergs utställningen och en ny om yrken som använder kroppen, som mitt jobb, fanns flera bilder av en och samma USKA, samt av hennes kollegor. Linda åkte hem till Knaften kring kl 14. Då var dagen disigt blå. Jag vilade en stund, sen till mamma på middag, vi åt tacos, då, ungefär när vi åt, kom snöstormen som senare blåste mig hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar