onsdag 1 juni 2011

dagens shopping

En gång varannan månad tar mamma sin bil och hjälper mig köpa hem tjugo kilo kattsand. Idag var den dagen för den här gången. Ut till mariedal och djurmagasinet. Varje gång har vi också gått in på Kupan, varje gång har vi handlat grejer där. Mamma köper famnar med böcker och jag lite av varje. pga av den här månadens ansträngda ekonomi höll jag mig till böcker och skivor. Såg inte ens åt annat.

Det här kom jag hem med:
två maria lang deckare, en för titeln, mörkögda augustinatt. Bägge för omslagen.
Skivor. På bilderna syns vilka. En med Caleb Brooks. på baksidan av konvolutet står stora ord, om hur amerika fått språket av britterna, sen minikjolen och nu Caleb. Vidare står att "his classic good looks and 6´-2 frame" gett honom film- och teveroller. På google hittar jag inte mycket om Caleb, så han föll i glömska, han var nog inte som engelskan och minikjolen.

En skiva jag inte köpte var Barbara Streisands Guilty, den hon gjorde med barry gibb, den med A woman in love och what kind of fool. Ångrade den ickeköpet hela vägen hem.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar