måndag 13 juni 2011

en mulen kall sommareftermiddag

En stund med Karin. Vi satt på universitetet. I lindellhallens fik. Hon drack kaffe, jag drack cola. Hon åt smörgås. Jag åt en nougatboll och en arraksboll.

Det var tomt på uni. Alldeles lugnt. Det var vi. Några till. Utanför stod bara få cyklar. Det kändes som stället var vårt.

Karin tyckte min tröja var snygg. En halvareapriset tröja. 25 spänn. Hon var så pepp att vi cyklade ner till stan, köpte varsin tröja. Hon hämtade ut en tavla som ramats in också. Jag köpte mat. Hon bjöd på en takeaway-te. Hon tog en takeaway-kaffe. Sen vinglade vi fram med cyklar, takewaymuggar och matpåse/tavla i händerna. Det krävdes koncentration.

När vi skilts åt och jag satt på cykeln igen blåste såpbubblor över gatan jag for fram på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar