söndag 12 juni 2011

Sommardagen, en till.

Emma, jossan och jag åkte till havet. Vi doppade oss i den långgrunda viken. Eller fjärden. Täftefjärden. Men något hände med mina ögon. Jag blev förpassad till att blunda. Då hade jag doppat mig tre gånger, då hade jag solat lite. Men inga solglasögon hade jag.

Hemma somnade jag för att jag var tvungen att blunda. Siameserna sov tätt inpå.

Vid halvsju på kvälln kunde ögonen öppnas utan besvär. Jag var rastlös. Pratade i telefon. Piffade mig för snygg för en hemmakväll med röläppar och pärlhalsband. Ringde Mysan, hon var på Lottas med David. Cyklade dit.

Mysan och David hade sprungit en" mil för en bil" i hettan. Nu hade de barnvakt och drack öl. Kvällen var ung och inne på lottas var det tomt. Vi gick vid elvatiden, jag köpte godis och fil på 7-01, Cyklade hem i värmen och nattljuset.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar