fredag 17 juni 2011

En bondbrud.

Hörde att en bondbrud var ts. Hörde det i mina tidiga tonår. Ingen visste vilken och jag ville veta. Internet fanns inte i mitt hem då, kanske var det inte ens så att det fanns i skolan. Kom fram till att det var blondinen i A view to a kill. Kom fram till det för att hon var hes. Hade smala höfter. Såg konstlat vacker ut. Hon blev min favoritbondbrud. Trots att Grace Jones är med i samma film. Trots att blondinen är ganska ospännande.

Några år senare fick jag veta vem det var, det var inte blondinen i A view to a kill. Det var en flicka som syns i några sekunder vid en poolkant i For your eyes only. Caroline Cossey.

Såg om A view to a kill för någon vecka sen. Fick känslan från då, då jag trodde blondinen var ts. Mindes hur jag iaktog henne, trodde det var så jag skulle bli. Mina planer på att fixa näsan. Hur min röst skulle låta, hur jag skulle röra mig. Någonstans i alla år har jag bevarat imitationen av henne i mig, den finns som en del av mig. Pga av ett missförstånd. Och det förstod jag då, när jag åter såg A view to a kill.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar