lördag 1 augusti 2020

Väntan.

I fredags, på morgonen, ringer de från mitt arbete. Covid 19 har upptäckts hos en boende. En jag var inne hos många gånger natten mot torsdagen.

Någon timme senare ringer en chef. Vi ska alla i personalen ta Covidtest för smittspårning. Jag cyklar iväg, hämtar mitt. Gör testet hemma, registrera mig, cyklar tillbaka och lämnar in. Provsvar väntas imorgon.

Min hjärna spinner iväg. Jag ser framför mig hur sjukdomen angriper mig, att jag inom två veckor måste läggas in, eller ligger här livlös, just väst fram min sista suck mellan blå läppar. Tänker på mitt hår, vill inte dö i denna hårfärg, en hårfärg i väntan på något annat. Ja, det är vad den är. Så jag bleker och färgar mitt hår till det rödblonda Venus har när hon stiger ur vattnet, den hårfärg änglar har.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar