tisdag 25 augusti 2020

Dagdrömmer om att denna blogg blir upptäckt. Någon läser och blir till sig och den sprider sig, fler läser. Jag börjar jobba mindre, kanske 50% natt, skaffar en hund, kanske en långhårig tax eller en corgi eller som engelska drottningen en korsning av de två, skriver små vardaglig texter och är halvporrig på suddiga bilder och storkovan bara rullar in. Fikar och brunchar och lunchar och köper märkesväskor, eller vad en nu gör när en har pengar och sin livstil som levebröd. Lite fillers möjligtvis. Men hela tiden med en poetisk högtravande touch, annars är det ju inte min blogg. Kanske får jag ihop en roman, om ett dagdriveri på platser för drömmar med blått hav och kroppar och hud, eller kroppar och hud drivandes runt i myllrande städer, destruktivt och lockande, sex och droger. Ja, för så kanske mitt liv blir med framgången. Tomt och vackert och eftertraktat, inte som nu, tomt och slitigt under nätter med människor som glömt dig innan nästa natt. 

Igår läste 4 stycken min blogg, dagen innan dess 2, låt oss inte gå längre bak i tiden, låt oss inte se dagarna med noll läsare, låt oss blicka framåt. Oss? Jag menar såklart mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar