torsdag 30 juli 2020

Nya sneakers.

Tog på mig championtröjan, den svettas jag i, alltså har den så jag kan svettas i den. För nu klär jag mig inte fint för att strosa till arbetet. Nu är jag åter i motionsmood. Tog de grå mjukisbyxorna och de nya springskorna. Självlysande nya är de. När jag gått ett tag, såg jag att jag tagit fel byxor. Ett par jag brukar ha hemma, de smutsigt grådassiga även efter tvätt. Byxor som en himmel utan hopp om sol, skor som likt måsar träffats av solen. 

Natten gick fort för saker hände hela tiden. 

Gick hem och regnet rann ner. Svalt mot min varma kropp som ångade fram. Hade en regnjacka i ryggsäcken som fick ligga kvar. Hämtade ut skivor jag köpt på Axtorpet. Kände svettdoften osa upp ur tröjlinningen och droppar av regn rinna ur håret ner över mitt ansikte. Tog fram siffrorna och hon kollade mitt leg. Jag tog kartongen i min famn och gick hem.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar