onsdag 14 december 2011

Sov så dåligt i natt. Eller så drömde jag att jag sov dåligt. Men "vaknade" tre gånger av att ytterdörren öppnades och att en flicka stegade in och ställde sig bredvid sängen för att slå mig med en påk (vildmannens påk och vildmannen är typ symbolen för det militära i västerbotten, en röd man med muskler och påk och eftersom vi var på officersmässen i måndags och vildmannens påk låg där som en prydnad tog jag med den till drömmen). Jag kunde inte röra mig. Allt jag såg var en glipa under ögonbindeln. Försökte lösgöra mig. Gjorde rörelsen av att sätta mig upp och ta av ögonbindeln. Men förstod att det inte skett, för jag låg ännu kvar med bara en glipa att se genom. Detta upprepades två gånger till. Jag tänkte. Slå mig då! Stå inte bara där och se på mig dumma flicka, ta din påk och slå. Men inget hände. Tillslut vaknade jag på riktigt. Gick och kissade, vågade inte känna om dörren var låst, tänkte att om den skulle vara olåst skulle drömmen kännas sann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar