fredag 9 december 2011

Det snöade blöt snö ute. Och vi var inne i kalla lokaler. stora tomma. Fast den fanns folk där. I ett enormt rum stod det några bilar och det var olika bilar, så de byttes ut under tiden. I ett litet rum stod en snubbe och jag vet inte vad han gjorde, men via ett telefonsamtal han förde hörde jag att han skulle förbi polisen och fixa ett pass.

Vi spelade in en musikvideo. Mest de andra och han som var i badkaret. Jag hade fått rycka in och sminka hastigt och kunde inte stanna länge. Men den tid jag var där höll jag koll på vattenkokare och kokade upp vatten att hälla i badet som blev allt kallare.

Han i badet sa att hans näsa lätt blev röd när den blev kall. Jag hade täckt väl. Men så skulle jag ju iväg och han kom åt med blöta händer på sin nästipp iderligen. En del av mig hade önskat att stanna, haft koll på hans nästipp, så inte det täckande skulle ha släppt och näsan skinit röd och klar.

Ett tag gick vi kring i mörker, Jag förstod aldrig varför men det var fint i lokalen då.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar