tisdag 20 december 2011

Du kanske tycker det är en onödig utgift sa kvinnan som är boende på mitt jobb. Hon sa det igen, la huvudet på sne och log. Jag svarade att precis så är det. En mycket onödig utgift i år då jag inte har med än två hundra kvar på kontot.

Förra året hade jag julgran för första gången. En stor en. Där hängde röda kulor som studsade när de slog i golvet, där hade jag hjärtan gjorda i papp köpte på kupan, där hade jag slarvigt egengjorda kristyränglar och så ljulgransbelysning. Allt för att den skulle klara den ruffa nyfikenhet siameserna skulle bjuda på.

Pynt i glas fick hänga i hallampan.

I år hänger allt i hallampan. Det sista åkte upp igår, de billiga pynten som sparats i hopp om att det kanske skulle bli en gran ändå även i år.






2 kommentarer:

  1. Ha ha ha. Helt överpimpad! Men på betryggande avstånd från viftande, lekfulla siamestassar.

    SvaraRadera
  2. mmmm, det du kallar överpimpat kallar jag mycket tjusigt! puss

    SvaraRadera