fredag 22 januari 2021

Mathandling i kris.

 Handlade mat idag. Antagligen på grund av midjekrisen och den förlorade lystern och strålglansen köpte jag zucchini och rödbetor, fetaost och halloumi och en veganglass. Veganglass känns nyttigare, iaf som lite snällare, kanske mest för miljön. Sen blev det de vanliga blodapelsinerna, citronerna, limen och de frysta morötterna och de frysta färska kryddorna. Men ingen kyckling. Ingen styckad och rimmad del av en gris. Ingen ko eller kalv som blivit mald i småbitar. Inge underbara salta krispiga chips. Ingen påse godis, dock blev det ju den där burken med vegansk glass . . . Tänker att min mat nu ska vara härliga grönskar och härliga ostar och så ska allt vara enkelt och rent och så härligt. SÅ blir jag härlig. Så jädra härlig. SÅ strålar jag snart åter. Det är planen. Vara härlig i mitt härliga hem och laga en massa härlig mat och sen stråla och åter tjusa och lägga världen för mina fötter, eller nåt . . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar