lördag 16 januari 2021

Coop.

 Är liksom nyförälskad i Coop. Det kändes som en nystart, fast först i efterhand. Inte längre ser de trötta och livsleda ut, de bakom kassan. Kanske var den gröna färgen mig ovan och nu har jag inte bara vant mig, utan tagit den till mitt hjärta. 

Har skaffat appen. Men förstår ännu inte Coops poängsystem, frågar vänner, för vi är visst fler som handlar på Coop. Men inte heller de förstår. Anna har nu 32 000 poäng och hon lyckas aldrig använda dem. 

Jag undrar vilka vi är, vi som väljer Coop. Ica dominerar. Ica lyser liksom som den största stjärnan  på mataffärshimlen och Coop känns som månens baksida, kall och öde, i jämförelse. Så varför väljer vi Coop? Varför dras vi till den affären? Jag gjorde det var praktiska skäl, det folktomma, den brist på trängsel som pandemin gjorde så eftersträvansvärt. Men jag är inte ensam på Coop, vi är fler och på Stora Coop var det nästan trängsel en dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar