onsdag 27 januari 2021

Jussi.

 Jussi lägger sig på mitt bröst när jag ser Sophia Loren på tv, iaf just denna gång, hon lägger sig även på mitt bröst när jag nyss vaknat eller ser annat än Sophia Loren. Men just denna kväll såg jag Sophia Loren, mest var det om en italienskamerikansk kvinna, nåt år yngre än Loren, men som älskade och kände en samhörighet med Sophia. 

Jussi sträcker ut sina tassar på varsin sida om min hals. De är mjuka och varma. Hon har sitt runda ansikte så nära mitt. Sen lägger hon sig på sidan, sträcker sig, lägger en tass för min mun. Hon spinner. Ibland kvittrar hon till, som en duva, för det är så hon låter. En liten drill istället för att jama. Hon är ännu inte bra, men urinvägsinfektion är just nu över. Dock kvarstår problem som tiden får utvisa vad som kommer behöva göras åt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar