onsdag 13 januari 2021

Hatthyllan.

 Idag ska hatthyllan äntligen komma upp. Nu när det gått några månader så känns det som att jag kunnat göra det själv, trodde liksom att nån bara skulle svänga förbi och sätta upp den. 

Fick just ett sms som löd: Godmorgon, Grabbarna blir lite sen pga all snö men vi ska göra ett försök att ta oss fram. (tumme-upp emoji). 

De ska göra ett försök att ta sig fram. Kanske blir de mer än lite sen. Kanske kommer de inte alls om försöket misslyckas.

igår föll snön och en skulle inte gå ut om det gick att undvika. Såg från mitt fönster snön vina. Såg bilar bli insnöade, skottas loss av tålmodiga samlade personer. De bilar som stod mot mitt hus klarade sig, men de bilar de stod mittemot drabbades av snön. Det skiljer dem bara några decimeter åt, men skillnaden var stor, kanske en 50 cm snöns skillnad. Kanske 1 meter där vinden tog i. När kvällen blev sen smet jag ut. En plogbil drog fram, plöjde undan snön för andra gången på gården. Jag smet ut bakom den, gick i dess nyupplogade spår en liten runda. 

Grabbarna var just förbi. En kan va en gotlänning. De ska återkomma för de behövde köpa grejer. De lister som ska sättas dit. För det är inte bara hatthyllan som ska på plats. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar