lördag 16 januari 2021

Foundation.

 Hade foundation igår. Det blev för mycket, så jag smetade och smetade och smetade och jämnade ut allt som tuben råkat släppa iväg. Mitt ansikte, mina läppar, allt blev jämngulvitt och sen var det som att sminket blev en tydlig mask. Läppfärgen sjönk inte in i huden, inte rouget heller. Det besvärade mig. Kände mig målad. I farmors persianpäls som hennes mamma sytt åt henne, gick jag på kalas ute i snön. En skål och hurrarop för Ingunn som fyllde 65. Vi samlades utanför hennes hus och så tog vi i och ropade HURRA HURRA HURRA HURRA och vi fyllde våra medtagna muggar med Gluhwein och Ingunn hörde från där inne och stack ut sitt huvud och drog sedan på sig en jacka och vi minglade runt, tog biscottis med klämma ur en burk och allt var fint och ljuvt och snövallarna reste sig upp höga runt oss. Och jag stod där med mitt dockmålade ansikte och var torr och tråkig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar