onsdag 29 juli 2020

Äta i sängen.

Vaknar och vill inte somna om. Har fått sova i fyra timmar. klockan är 14. Är hungrig, går upp, tar en banan med till sängen. Sista tuggan av bananen förmår jag inte att ta i min mun. Skalet och bananstumpen blir kvar i sängen, bland täcken, tomma påslakan, fyra kuddar och två katter. Chattar med Lena. Ser klipp om georgiskt bröd. Blir åter hungrig. Vill äta georgiskt bröd. Nybakt varmt georgiskt bröd. Shoti säger de att det heter. Rör mig lite, vrider min kropp. Något svalt och slätt rör vid min hud. Min hud rör vid det svala släta. Jag ligger så kvar. Vrider mig igen. Tar med min hand tag för att flytta kroppen och min hand nuddar nu det svala släta. Lyfter upp bananskalet och den mosade lilla oätna sista tuggan banan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar