söndag 19 juli 2020

Den coola.

Hon jobbar på mitt tillfälliga jobb. Hon svänger mellan engelska och svenska, hon har bott utomlands i flera år, hon röker, hon gör entré när hon kommer till arbetet på morgonen. Med hela kroppen, med ögonen, med charm, visar hon hur dåligt hon sovit. Hon vill ha kaffe direkt. Hon är cool på det livserfarna sätt de coola var när jag var ung. Så jag misstänker att hon bara är något år yngre än mig. Jag blir hänförd varje gång hon dyker upp, om det är hon som jobbar kvällen då min natt tar vid, eller om hon kommer på morgonen. Jag kollar på schemat när hon ska jobba så kommer jag tidigare, skyndar ner till mitt arbete. Ibland hinner jag bara se henne gå. Vi möts i porten. Jag vill bli hennes vän, men förstår att våra tempon, våra temperament är för olika. Hon skulle hinna flera varv innan jag påbörjat mitt, hon skulle tvingas bli tålmodig och det ska hon inte behöva bli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar