fredag 20 mars 2020

Trion.

Var vi en trio. Miss Jones, Tyra och jag. Eller var det de två. En duo. Och jag. Men vi finns inte längre. De är inte här vid min sida. Inte vid varandras sidor. Det skedde smärtfritt men inte utan sorg. För mig. Hur det skedde för dem vet jag inte. De finns inte längre. De blev kremerade. Tillsammans med andra.

Och jag har en ny katt. Bara så där. Här är hon. En kattunge. Livfull som de en gång var.

Montzi ligger över mitt bröst när jag skriver. Hon har somnat. Hon glider ner och nu ligger bara hennes bak uppe på mig, hon har hamnat mellan kropp och arm. Gled ner utan att vakna.

La ut på Instagram att Miss Jones är död. En som jag följer, som följer mig. Hon föder upp katter. Orientaler och Peterbald. Hon beklagade sorgen och sa att de båda nått en aktningsvärd ålder för att vara siames. Att de idag har en medellivslängd på 6 år.

6 år. Hoppas inte det stämmer. Siameser borde få leva länge. De är fantastiska små liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar