fredag 27 mars 2020

Linnés blommor.

Min syster delar ett test. Ett från någon sida som har med Linné och Uppsala att göra. Ett enkelt test. Du klickar i alternativ på hur du skulle göra i några frågor. Sen får du veta vilken blomma du är.

Fråga fyra lyder så här:
  • Du har tjugo personer framför dig. De är i olika åldrar, och några är glada medan andra ledsna. Du har tio kakor att dela ut.
Jag ser inte det alternativ jag vill kryssa i. Inte det jag instinktivt just när jag läst frågan vill göra. Att jag vill ge kakor enbart till de glada. Hur jag denna tidiga kväll, nyvaken efter sömnen efter en arbetsnatt, vill äta kakor med glada människor. Jag vill inte trösta och ta ansvar. Men äta sötsaker i ett glatt gäng låter underbart.

Väljer därför att rättvist ge kakor till alla. Blir en Blåsippa. Känner inte igen mig i beskrivningen av Blåsippan som lyder: 

Den lysande blåsippan är en ambitiös och långsiktig tänkare. Som strategisk planerare har du redan under hösten förberett dig för att tidigt kunna blomma på våren – Linnés favoritårstid. Du är insiktsfull, intelligent och har öga för organisation. Den ädla och himmelsblå blåsippan ser därför till att samarbeta med skogens små myror för att sprida sina frön vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar