måndag 9 mars 2020

Färgade bort mycket av det röda i håret. Nu är jag varmt råttgrå.

Var på väg att beställa hem en drös kashmir-tröjor i beige, gräddvitt, djupt blått eller en osockrig rosa.

Nu bildgooglar jag Lauren Hutton, Kate Moss, Jane Birkin. Scrollar även igenom Pradas, Hermes och Calvin Klines kollektioner från 1997-2001.

Plockar min ögonbryn tunna. Fyller inte i dem.

Söker en förändring, en nystart. Funderar på att utbilda mig till bagare. Att det ska bli mitt brödfödejobb. Det är nu eller aldrig. Jag fyller 42 i år. Om jag ska hinna få ett annat arbetsliv är det nu det gäller.

Tidiga mornar. Att dofta nybakt istället för det jag doftar nu efter ett arbetspass. En annan uniform. Och allt bröd. Allt detta fantastiska bröd.

Min mage är lätt gul, mitt ansikte är rosa. Hur blev det så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar