måndag 30 mars 2020

BLT.

Fastnar i klipp med Matty Matheson. Han lagar mat. Stor och full av tatueringar lagar han mat som dryper av fett. Det började med att jag sökte på recept på BLT:s. Kanske att det fanns något knep som lyfte dem, tänkte att om det fanns skulle de kunna bli min efterjobbet-frukost.

Och där var han! Matty Matheson. Han skivade sitt bacon själv, stekte det knaprigt och hällde sedan på äppelcidervinäger, lönnsirap och Cholula. Han gjorde franska riddare av Brioche att lägga det hela på. Han sötade även riddarsmeten. Mer minns jag inte. Antar att även tomater och sallad ingick, annars blir det ingen BLT. 

Sen fortsatte klipp med honom. Han lagade mat som fick nya lager av drypande härlighet och jag såg och såg, men minns inget av det jag såg. Allt verkade gott och jag såg när jag var hungrig. Chili och fett i olika slag. Potatis och koriander och frityr. Kommer nog inte förmå att laga nåt av det han lagar. Kommer bara slukas av klippen medan hungern gror. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar