måndag 9 mars 2020

En lista.

Skriver av rastlöshet. Av ledan. Att något ska lossna när jag skriver, sättas i rörelse. De små texterna blir inte bra, krystade, konstlade, tomma. Så får det vara.

Inte heller känns bagarplanen självklar.

Det behöver inte vara rätt väg. Frågan är om jag är på rätt väg nu. Bagare är en annan väg. En annan luft. En ny energi. Att få bli nybörjare. Är det rädslan för det nya som håller mig tillbaka. Mina korridorer är så vana. Uppgifterna också. Även de knappa resurserna. Allt kan jag utan och innan.

Men idag rasade börserna, kommer vi ens leva i en ekonomi där vi köper bröd om ett år eller två.

I vår ska jag iaf göra detta.

1) Köpa utrustning så jag kan filma mina egna filmer. Om det blir en iPhone med appar och andra tillbehör, eller systemkamera, det får tiden utvisa.

2) Spela in en ny film, innan grönskan tagit oss med storm, medan världen ännu är grå och dammig under den gassande solen.

3) Söka Bagare och Konditors-utbildningen.

Det får räcka, det är nog. Det är egentligen ganska mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar