onsdag 15 februari 2012

Var i en gympasal igår. När vi klev in slog svettdoften emot oss. Alla sa något om att det luktar som gympasal, att doften är densamma. Men jag minns inte svettdoften, inte från mina skoldar i gympasalar, och jag fick ändå VG i idrott pga av min närvaro och pepp, inte min sportsliga talang. Det var på gymnasiet. På Högstadiet gick det sämre, då fick jag kämpa i tre år för min trea i betyg. En gång fick jag stanna kvar och kasta en basketboll i nätet. Man var tvungen att göra det för att få gå och där stod jag ensam och kvar och kastade och missade och kastade och missade. Men den idrottsläraren var snäll och tålmodig och det hela var ganska trevligt.

Men igår så var vi alltså åter i en gympasal. Vi fick gå ner i en källare, följa streck på marken, gå upp igen och så in bland ribbstolar och lianer, madrasser i taket, bandymål och bänkar. Det var reportagebilder för en intervju som togs. Fotograf och stylist. Jag på smink. En innebandystjärna som fotades.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar