onsdag 1 februari 2012

Min syster Signe och jag träffades och åt pizza. Jag hade bestäm ställe. Pizzerian på Ålidhem. Så pepp jag var. trodde det bara skulle vara hon och jag på ett glömt ställe. Men där satt folk och åt pizza och drack öl och det var ganska fräscht. Inte den vinröda heltäckningsmattan med vita möbler stående på från när jag var barn.

Vi pratade chips. Hon lärde mig att viking chips inte heter viking chips, utan Vicknings chips. Ett mycket mer logiskt namn och något hon sa att hon lärt mig förut. Sen satt vi på en bänk, jag drack en läsk med kaffesmak. Den var inte god men jag drack hela burken. Vi delade på en förpackning med åtta lakristpipor. Det var en bra dag.






2 kommentarer:

  1. Denna läsk! Jag drack den förra veckan. Den var FRUKTANSVÄRD. Och då är jag ändå allätare inom sött. Nu är vi kaffeläsksystrar, du och jag. Du, jag, och några finniga jacklösa tonåringar jag såg utanför Charlies på Teg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och min kompis Emma, som jag sprang in i precis när jag pantat den lilla burken. Hon var inte heller förtjust. Undra om de där frusna tonåringarna gillade den. Den var så underlig, första klunken var bättre än de sista, på den första sa jag: den är inte god men jag kommer vilja ha mer. På min sista klunk sa jag: aldrig mer.

      Radera