tisdag 7 februari 2012

En gång skratta Jossan åt mig. Hon sa att jag såg ut att ha en skidoverall på mig. Jag stod i hennes hall i min pyjamas. Det finns något konstigt med detta minne, varför hade jag pyjamas på hos henne. Har aldrig sovit över där. Kanske är det en dröm.

Idag fick jag ett mycket roligt sms av Jossan iaf, appropå skidoverall, det löd:

"Vecka tio ska jag och familjen åka till en polsk skidort och ha skidsemester. Dom har björnar i burar som ska roa turisterna och två rostiga liftar från 60-talet. Hotellet heter hej lenin. Din drömsemester Jana, inte sant?"

Så fantastiskt det lät, björnar i burar för att roa, som något en galen 1800-tals kung kunnat ha i sina försök till sagoland, bland de gotiska slotten, svanar i dammar och grottor i berg. Björnar i burar och kanske kringresande zigenare som spelar tamburin. Och på det ett äkta tungt öststatsfunkis hotell döpt efter revolutionens ledare. Så lät det. Men det var inte sant. Hon skojade. Det som är sant är semestern på den polska skidorten. Och bra är väl det, björnar ska inte vara i bur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar