söndag 25 september 2011

Top Hat

Den var min barndoms största filmupplevelse. När jag såg den förändrades jag, Iaf mina dagdrömmar, för alltid. Jag gick lågstadiet och tyckte en ginger och fred film var bättre än julafton.

Det är en ganska fånig film. Fred och Ginger träffas en natt då han dansar så vilt i sitt hotellrum att hon störs i sitt där under. Han blir förtjust, hon med, så slänger han sand på golvet, steppar henne till sömns med mjuka ljud från hans golv ner genom hennes tak.

De träffas igen. Han har något påstridigt över sig. Nu har han tagit över hästdroskan, från den riktiga kusken, hon tar till sinridlektion. De blir överraskade av ett regn och dansar i ett lusthus.

Nu kommer missförstånden, hon tror han är hennes bästa väns man. De hamnar i venedig. Ett venedig som ser ut som ett lyxigt äventyrsbadhus. Och där dansar de kind mot kind och hennes klänning svävar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar