torsdag 1 september 2011

Kom Ingen! Lill Lindfors.

När jag bodde hos Anna fanns där ett slitet gammalt kassetband med den här skivan. Och sen dess har jag letat skivan. Det är åtta år sen. I varje skivback på loppisar har jag bläddrat i hopp om den. Har sökt på cdon, har sökt i skivbutiker.

Idag trodde jag mig se den. På långt håll stod den ovanför ett gäng backar med vinylskivor. Jag fick ökad puls tills jag kom på att det lill lindforsomslaget var till skivan där Musik ska byggas ut av glädje finns. Inte till den här. Men bläddrar lite i backarna. Och där i mina händer finns den. Sju-åtta års sporadiskt letande. Över. Och det krävs ett beslut att låta det letandet vara över, så jag velar.

Nu är den min. För en tia. Och ingen repa som förstör.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar