onsdag 14 september 2011

LANA DEL REY - KINDA OUTTA LUCK

Något overkligt med allt detta regnande. Varje dag öser det ner. Och blöt blir man. Eller iaf jag. Och det där med regnskydd orkar jag inte med. Låter regnet rinna genom tyget, inpå kroppen. Ibland ser jag upp i skyn, som om jag vore lycklig och i en film, ibland ser jag ner i marken, håller en hand för så att inte regnet ska förstöra eyelinern. Och regnet det öser öser öser ner. Som spön i backen, för att använda ett uttryck.

Mitt humör är nu som det är. Idag, igår också för den delen, fanns en ilska i mig. Och sådana hemska saker jag sa till en vän idag, och sedan till en annan på chatten. Inga snälla tankar blottades. Ett ynkligt mörker däremot lät jag stråla om att slåss. Så kommer den här låten, den här videon. Hennes plut gör mig osäker, för jag vill ha det, för att få se så där ut och bli åtrådd och kanske älskad. Men allt det andra i den får mig att må bra, alla forna moviestars, snurresprätt, jessica rabbit, det jag såg som barn, det jag tog med mig in i vuxenåldern av det jag såg som barn. Kanske inte snurresprätt dårå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar