lördag 20 april 2024

Skinamarink.

 Idag blev inget gjort. Såg på instagram saker jag missat. Nåt på konsthögskolan, nåt på café pilgatan. Inte för att jag ville dit, men liksom ändå, att inte göra något, bara skjuta på pluggandet och hålla sig hemma för att en ska plugga när en hel dag gått och en kunnat höra en kör sjunga fredssånger eller se nån performance, det går som inte att komma ifrån att det ändå hade varit bättre att ta del av det än att inte göra något alls. Verkligen inget. Såg Extras, en serie. Skrattade. Såg i mobilen samtidigt som jag såg. Såg två avsnitt. Men vad gjorde jag all annan tid? Tiden är som borta. Jo, kokade tomatsås och lagade Melanzane. Åt Melanzane. Och sen åt jag upp resten av muslibrödet jag bakade igår som fika att bjuda på när Anna B var här och vi såg en film vi satt och kisade mot. Den var långsam och mörk. Mörk bild. Alltså riktigt mörk bild. Ibland frågade vi varann: är det något där nu? Visst är det? Ja jo mmm jo jag tror det. Inget hände. Ibland hände något och då fick vi hopp. Men den var en pärs att se och vi sa att vi inte vill se den. Men av den limpan jag bjöd på igår åt jag upp resten av idag. Åt skiva på skiva på skiva på skiva. Ville nästan gråta för att jag var så omättlig på detta söta frukt och frörika bröd. 

Svarade på resten av EN fråga som jag började på igår. Kom igång strax före kl 22,  skrev nyss sista orden i mitt knapphändiga svar, bläddrade sedan i kapitlet, läste de övriga frågorna som ska besvaras och gav upp. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar