onsdag 3 april 2024

Nattskjortan.

 Vaknade intrasslad i min nattskjorta. Jag upptäckte det inte först, inte under den stund jag låg kvar och scrollade mobilen. När jag efter ca 45 min skulle resa mig satt min arm fast, liksom kom inte högre. Armen var fast i skjortan och på något sätt höll den på att slå knut om mig. Tog ett tag att lösa knuten, ett stund tänkte jag att nu dras den hårdare om mig, men jag tänkte om, gjorde på annat sätt, kom lös. 

Sover med tre täcken på varann. Försökte ett tag med bara två, men de gav mig chans att snurra runt och att jag vaknade nästan flygande alldeles för tidigt. Så det tredje kom tillbaka, det jag nyss la undan pga midvinterkylan som lättat, vårvinterns blidväder som nalkas.

Men under dessa tre täckens tyngd hade jag i sömnen snurrat in mig i nattskjorta, min kropp som sorkars liv under snön. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar