onsdag 5 juni 2024

De första dagarna i juni.

 Kläder till nästa film kom. Rosa och glittrigt.

Värmen höll i sig. Lite över 20+ och sol och helgen fortsatte, tog slut, blev en början på en vecka. Bar ljusa kläder, linneskjorta och vita jeans, som en kvinna som gillar skärgårn och segling. Gick på Bio med Inger. Vi såg Hit Man. Bio med Katarina G. Vi såg Immaculate. För vi ser bara skräckfilm ihop. Bio själv. Såg En doft av kärlek - Pot au Feu. När jag cyklade hem igår hade luften fått ett sting av is, mina fingrar var stela när jag låste upp dörren till cykelförrådet, låste cykeln, låste upp min dörr. 

 Köpte en ny ros till balkongen. Mamma betalade. En polstjärna. Vita små blommor. Hade en förra sommaren. Den dog på våren. Små gröna blad började skjuta skott och sen inget mer. Den stannade. Det gröna blev allt mer gulbrunt. 

Satt på balkongen. Tvingade mig att sitta där. Tanka D-vitamin och att använde den, alltså balkongen, det ska ju vara härligt. Hade benen i solen, så de ska få färg och hoppas att färgen iaf ska dölja något av de stora blodådrorna som vindlar runt under huden, som buktar ut som ålar som snabbt simmar iväg. Blå och välfyllda under simmigt vitt.

Fick tillbaka på skatten. Köpte kjolar och filmer. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar