lördag 27 juni 2020

Mulet.

Har hängt för fönstren. Stängt ute dagsljuset. Idag är det svalt, nästan kallt. Himlen är grå. Mötte min syster som kom med tåget, första resan hit sen pandemin kom till Sverige. Så sjönk jag ihop, förstod att jag inte var inplanerad för denna helg, den helg då jag är ledig. Hade jag inte mött henne vid tåget hade vi kanske inte setts. 

Cyklade hem och hängde för fönstren. Det kändes bäst så. Blev lugnare. Började se Halloween från 1998. Somnade mitt i, efter att jag tagit den billiga varianten av Ipren. Såg klart när jag vaknat. Såg just Halloween från 2018. Planen är att se Annabelle comes Home nu. Snart. Då jag fått i mig lite käk. 

Skräck dagen lång. När Annabelle comes Home är sedd ska jag se något glatt och dumt som jagar rädslan bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar