måndag 8 juni 2020

Kvällen blev natt blev morgon.

Under kvällen plingade min mobil till. Min mejlkorg fylldes med notiser från tradera. Om Fågelfiguriner jag lagt till på min minneslista och vars auktioner nu skulle gå ut. Jag bjöd på några kantstötta småfåglar på grenar. Jag får punga ut ca 450 kr för dem, för jag vann och med frakt blir det så mycket. Den rosa Kakaduan och de blå undulaterna låg redan i den prisklassen så jag bjöd inte ens på dem.

Efter auktionen såg jag By the sea. Angelina Jolie och Brad Pitt i en film som skulle varit mycket mer levande om de varit  Liz och Dick. Nu pågick den bara.  Två timmars pågående. Deras hotellrum blev aldrig stökigt, vilket störde mig. Inte ens kläderna var fina. Fick se bröst, det var en kvalitet jag inte räknat med, alla kvinnliga karaktärers bröst, även några statisters, utom en äldre dams, hon förblev klädd i sin tillsynes varma tweeddräkt.

Natten kom och jag började laga mat. Matlådorna för arbetsveckan. Ute kom ljuset. Nyss var jag på uteplatsen. Hörde fåglarna. Kände kylan under mina bara fötter. Andandes och visste inte hur jag skulle hantera stunden, så jag tog bilder av min spegling i fönstret med kaktusarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar