måndag 15 juni 2020

Sommar.

Det är en värmevåg. Dagarna är heta. Igår cyklade vi till nydala, Anna-Karin och jag. Vi gick ut på en brygga och där satt vi i våra badkläder och pratade. Vi skulle ha doppat oss men doppet blev aldrig av och sen cyklade vi till Ålidhem och handlade. 

Mitt ansikte var mosigt av värmen. Solskyddet och sminket bildade ett svampigt lager över min svettiga hud. När som helst kunde det brista, rinna iväg. 

Hemma färgade jag håret. Sen blekte jag ögonbrynen. Och slukades av sömnen. Var hungrig och min sista tanke innan sömnen tog mig var att jag skulle resa mig och göra mat. Vaknade med ett ryck tre timmar senare och då visade klockan på prick 22:00. Blev stirrande i taket innan jag vinglade upp. 

Åt. La mig sen åter i sängen, såg film. Somnade.

Det är ännu förmiddag, men ute, när jag ser ut genom mitt fönster, har solen redan börjat fräta bort färgerna. Dagens ljus håller på att ta över och jag hoppas på moln.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar