torsdag 18 juni 2020

Idag, väder och tablett.

Först en tunn blixt. Snabb som en blinkning. Tätt följd av muller och regn. När renget var över och solen åter härskade var luften ännu kvav och varm. Cyklade och hämtade ett par jeans jag köpt. Cyklade sen till Ica. Köpte mat för arbetshelgen och sen hem. Fuktig av svetten. 

Imorse svalde jag en tablett fel. Kanske var det så att jag hade den på tungan för länge, att dess yta fuktades och den blev klibbig istället för hal. Den fastnade i gommen, långt bak, vid gomseglet. Där satt den och skavde och sen började den fräta. Den sved och jag harklade mig tröstlöst. La mig för att sova och när jag vaknade var känslan av den kvar. Men svagare. Det  avtryck den gjorde där långt bak mot svalget är ständigt i mitt medvetande. 

Förövrigt är detta min plan för sommarens kläder:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar