torsdag 25 juni 2020

Hettan.

Vet inte hur länge det varit hett. När jag gick på ledighet, är det två dagar sen, jobbar på måndag igen, sa de att jag var lyckligt lottad, att det fina vädret skulle fortsätta veckan ut. Men jag blir helt rådvill inför den gassande solen. I två dagar har jag legat hemma, ätit, gått kvällspromenader, sett Lana Del Rey-videos på repeat. Sett lite film. Funderat kring min film. Lyssnat på Shirley Basseys vrålsång när Lana-melankolin börjat slå rot i mig.

D-vitamin borde jag få i mig. Men vad ska jag hitta på i solen? Ut på Nydalasjöns fullpackade badbryggor? Förstår inte . . . Nä, sommaren, dess vackra, ljuvliga dagar, de har jag alltid svårt att hitta nyckeln till. Min instinkt, min ryggmärg, säger åt mig att krypa ihop gömd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar