onsdag 29 april 2020

Motvind, kattgräs, speglar.

Tog motvinden över mariehemsängarna personligt. Jag trampade på. Ville kliva av. Rödflamande kom jag fram.

Köpte kattgräs och tre påsar fryst kattmat.

Sökte efter speglar. Fann två. Egentligen fann jag en, men den andra åkte med, en med vit plastram. Mindes inte från vems bås jag tog den och valde därför att köpa den. Var på en stor loppis, när folk har sina hyllor. Antar att varan är märkt, att det är så de vet att den är såld och att lägga tillbaka på exakt rätt plats inte är så viktigt. Antar det nu, antog det inte då. Den spegeln hänger i köket. Den funkar där.

Hade medvind på tillbakavägen.

Hemma igen bajsade Montzi. Det var hårda klumpar, jag fick dra ut en, som satt liksom halvt kvar i henne. Efter det blev hon sig mer lik. Jussis rumpa stinker lika mycket som innan min cykeltur. Såklart. Men jag hade hoppats på en förbättring även där. Av sig självt. Bara sådär.

Var på väg, bara ett klick ifrån, att köpa Svenskt tenns Kruka Hortus, den i mässing, mellanstorleken, 980 kronor utan frakt på Svensk Tenns hemsida. Krukan skulle ha kattgräset i sig. Mässing går inte i kras när krukan välts av fumliga stortassade katter. Har lust att säga att jag tog mitt förnuft tillfånga, när jag inte genomförde köpet, men jag blev bara snål.

Bild av den nya spegeln, gömd bakom klockan och kaktus. Bild av Aloe Veran som köptes på Ica igår.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar