tisdag 28 april 2020

Inköpen och oron.

I lördags handlade jag 8 citroner, en plåtburk Nivea, en nattkräm av märket Cien.

Efter det handlade jag ännu mer. Bl.a. grovmalet rågmjöl, jäst, 10 st lime. Ägg. Lakrits. Tomatjuice.

I söndags gick jag en långpromenad med Ingunn.

Igår, måndag, efter jobbmötet som varade mellan kl 19-21, handlade jag utan lista. Det blev: Lättsaltade chips. Saltade majschips. Tomater på burk. Tomatpuré. Stjälkselleri. Sambal oelek. En alkoholfri öl. Lakrits. Samt just vid kassan tog jag en planta Aloe Vera och la i korgen.

En till krukväxt från Ica-affären nere på gatan. Just nu är det fyra plantor här hemma som jag handlat på Ica nära. Två kaktusar från Ica kvantum.

Egentligen är jag orolig för Montzi. Det är vad allt handlar om nu. Hon blev stilla igår. Sov vid min sida hela natten. Jag bokade tid hos veterinären, men denna vecka är kort, tar slut redan på torsdag kl 12, sen börjar helgen, Valborg och första maj. De hade tid först på tisdag, då är jag slukad av arbetet. Det går inte att ta ledigt nu. På torsdag, den 7/4 klockan 13 har vi tid.

Montzi kröp just upp i fönstret. Där ligger hon nu. Hon borrar ner ansiktet i tassarna. Hon andas lugnt. Hon rapade och med rapen spreds kattmatsdoft.

Bilden är från i natt. Då jag vaknat av oro. Hon låg då bredvid mig, precis där hon var när jag somnat nån timma tidigare. Jag bar henne till vattenskålarna. Sprutade in vatten i hennes mun med en pipett. Lämnade henne där, gick tillbaka till sängen. Hon kom efter en stund, la sig åter bredvid mig. Vi sov en bit in på förmiddagen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar