söndag 14 april 2019

Mardrömmen, efterspelet.

Ska till min syster ikväll. Till Signe. Vi ser film ihop ibland. Vi dippar morötter, stjälkselleri och chips i dippsåser vi köpt på ICA. Godast är Stjälksellerin i Sweet chili dippen. Vi ska se film ikväll, Call me by your name. Förra gången såg vi Suspiria. Kanske var det pga den som jag var lite skärrad när jag gick hem i den tidiga natten. Jag går alltid och överallt. Klädd praktiskt och mjukt. När jag då skyndade genom tomtebo, skogen mellan tomtebo och iksu, längs med iksu och skogen ner till mig och Berghem pinnade jag på fort. Promenaden tar ca 40 minuter.

Skrämd som jag var tänkte jag att jag ringer Johannes, han är ofta vaken sent, han skulle ha tid att hålla mig sällskap, men så mindes jag mardrömmen jag då just haft. Då jag ringer honom på väg hem, ringer honom för att lugna mig, och otäckheterna kom vällande och jag vaknat då ondskan släppts löst. Ringer därför inte honom, utan pinnar på fortare och fortare, i de mjuka vinterbonade stövlarna, svetten lackar och astman ger sig tillkänna, hjärtat slår och jag känner mig jagad. Jagad av risken att råka öppna porten till det ofattbart hemska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar