onsdag 17 augusti 2011

Längst ner i alla lådor nu, i alla burkar. Skrapar från botten det jag målar ansiktet med. Pressar det sista ur tuber, flaskor. Äter grönsaker som är lite för vattniga, lite för mjuka. Det är tio dagar kvar till lönen. Och jag har femtiokronor på mitt konto.

Är längst ner i troslådan också. Tio år gamla trosor som en gång hade låg midja har förvandlats till slappa saker som ideligen ger en hängande gren och måste dras upp till över höftbenen. En rödnoppigbikinilinje och en hög troskant. Så ser jag nu ut i underkläderna.

Tvättid på lördag. Hoppas jag har tvättmedel.




3 kommentarer:

  1. Mitt konto säger: 233 kr.
    VARFÖR blir det alltid såhär?

    SvaraRadera
  2. ja, samma fråga, så många månader. sen att allt ska ta slut när cashen är som minst i ens börs!!!! Vill börja tjäna pengar och ha roligt!

    SvaraRadera