torsdag 25 augusti 2011

Först åt jag en stor tallrik mat. Sen somnade jag. När jag vaknade visste jag inte hur länge jag sovit, jag visste bara att jag var svettig och låg på hårda saker ( som visade sig vara kattleksaker och ett träningsgummibands handtag). Då åkte jag och köpte godis för mina nästan allra sista slantar.

Nu är det under tio kronor kvar. Sju på kontot och två i börsen. Alltså nio.

Sen cyklade jag ner till Jossan. Vi drack te och gaggade. Jossan såg ut som ur en amerikansk film, klädd i tee med tryck och strosor, med håret i hästsvans, redo att att äta glass som tröst.

När jag åkte hem tyckte jag hennes hus båda portar var så fina. När jag kom hem till mig såg jag att mitt hus port inte alls var särskilt fin.






2 kommentarer:

  1. Jag övertrasserade igår för att kunna köpa garn och snus. Nu längtar jag till imorgon!

    SvaraRadera
  2. jag med!! Planerar min löningsfrukost, ska lyxa till den som tusan, kanske wienerbröd, kanske ostar.

    SvaraRadera