tisdag 2 augusti 2011

Betalade mina räkningar igår. Loggade in på kontot och såg min pluttlön. Lite över niotusen. Vissa månader får jag elva, andra så här lite. Då brukar jag ha varit sjuk, när den är nere på nio. Kanske har jag varit sjuk, men bara glömt. Räkningarna var på nära åttatusen. Lite över tusen kvar till mig. Och jag som skulle till Norge. Jag ville till Norge. Som tusan. Vara där när min fina vän firar sitt bröllop. Och så blir det inte, det går inte. Lite över tusen ska räcka till mat. Lite över tusen räcker endast till resan, fram och tillbaka. Idag hatar jag pengar. Idag hatar jag att jag inte orkar med än min 60% tjänst på det stället. Idag mår jag åter illa.

1 kommentar:

  1. Väldigt tråkigt att du inte kommer vara med. Hade varit fint att få träffas (varför det nu ska kräva att det åks till norge, det gör det ju förstås inte). Men finns det inte pengar så finns det ju bara inte.

    SvaraRadera