måndag 22 juli 2024

Sommarens varmaste dag.

 Det ryktas om att det ska bli 27 grader idag. Ev sommarens varmaste dag. Balkongdörren står på glänt och inga ljud tycks existera där ute. Inga barn i lekparken. Inga fåglar. Ett svagt bilbrus från Holmsundsvägen når in. 

Har tvättid Kl 17-22. Tvättid och solgass och sommarvärme. Måste finnas nån poesi i det. Något vackert. Svett och tvätt. En öde sommarstad. Men alla tvättider är bokade, så var alla är mellan sina tvättider är för mig ett mysterium. Ligger hela huset gömt och undrar var alla andra är? Eller är det ut till havet, sjöar, älvar, kolonistugor och äventyr, sen in till stan för tvättid? Får väl fråga om jag råkar på nån. Har inte råkat på nån i mitt hus på flera dar. Hör inga tecken på liv, inget i rören, inga spolningar eller skval på toaletter, inga steg i trappen, ingen lek i parken. 

Tror att jag har mer att filma. Mer av mig ensam i gorilladräkten. Planen är att filma idag. Få det gjort. Även det passande syssla för årets varmaste dag. Ev årets varmaste dag. Svettas i gorilladräkten. Kippa efter luft bakom gorillamasken. Ska jag göra det och sedan dö? Uttorkad som ett russin. Blek som en likmask. Blöt som en nyfångad fisk. I en gorilladräkt från partykungen.

Såg dokumentären om Anita Pallenberg. Nu vill jag ha pilotglasögon, precis som hon i en intervju. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar