lördag 27 juli 2024

Andra semesterveckan.

Tvättid på måndagen. Svettigt och varmt.

På tisdagen klippte jag inte film. Tog mig inte ens dit, till film i västerbottens lokaler. Gnällde i telefon över min slöhet för Mysan och hon sa att hon kände igen detta, att så är jag varje gång. Hon sa att det var min process. Dygnet var  kvavt och syrefattigt. På kvällen cyklade jag runt. Det regnade först, sen bara kompakt fukt. Jag svettades. Cyklade över Ålidhem, Kolbäcksbron, Ön, Teg, Öst på stan, uppför swingen och hem. Kanske såg jag nån film sen. Åt bröd jag bakat och drack te. 

På onsdagen firade vi Alma. Signe och jag cyklade längs älven. Svetten rann om oss. Droppade från våra nästippar och hakor, la sig i rännilar längs med överläppen. Solsken och ljuvligt. Peje grillade. Frida styrde upp. Vi åt maten och tårtan och sen cyklade vi genom området, ner över åkrarna, genom den lilla skogen, ner till älven, ner i älven. Alma, Tea, Peje, Signe och jag. Solen låg lågt och guldigt. Vattnet var varmt och jag blev nedskvätt av syskonbarnen och Peje och vi skulle tvåla in oss för Peje hade köpt tvål och schampo som är gjorda för sjön, för att inte smutsa ner vattnet med kemikalier,  och vi gjorde så, så som Peje sa och vi var bullriga och stökiga och sen blev vi kalla och gick till våra cyklar och cyklade upp igen. Ganska snart cyklade vi hem, Signe och jag, längs älven, i stan satt folk i broparken, det skulle spelas musik, på promenadstråken och där krogbåtarna ligger strosade människor runt, vi fortsatte, det blev glesare med folk, vi skildes åt vid sjukhuset. 

På torsdagen kom Yuliya förbi. Vi repade inför en liten filminspelning. Jag i den tättslutande gorilladräkten igen. En ny film. Ett nytt sätt att använda gorilladräkten. Förhoppningsvis ett nytt sätt att använda gorilladräkten.

Igår, fredag, spelade vi in. Vi hade 2 min och 25 sekunder film att använda. Riktig film, svartvit 8 mm. Kameran lät tjutjutjutjutjutjutju när den rullade. Rep innan tagning för att ha chans att fånga något, för att vi skulle veta hur vi skulle göra. Jag stönade och stånkade och svettades och täcktes av hår från gorillapälsen som smet fast mot min kropps fukt. När vi var klara var jag vätsketömd, drack iste, åt chips, städade undan, lagade mat, tjattrade med grannarna från balkongen, åt mat, dammsög, duschade, drack te, slocknade, sov dåligt, vaknade kl 07:30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar